Monday, November 21, 2011

Short story: visiting home

せんしゅうの金よ日に じむしょで はたらきました。じむしょは グランドセントラルえきの ちかくに あります。あまりげんきじゃありませんでしたから、はやく かえりました。うちへ かえりました。わたしのまちは ニューヨークのロングアイランドです。ニューヨークからロングアイランドまで あまり とおくないです。でんしゃで 二じかん ぐらい かかります。


うちで ははに あいましたが ちちに あいませんでした。とても いそがしかったです。 わたしのいぬも うちに いました。しろいいぬです。そして とても ちいさいです。”ワンワン!” かわいいですね。

わたしは げんきじゃ ありませんでしたから ウーロンちゃを のみました。わたしは あついラーメンも たべました。”ムシャムシャ!” とてもおいしかったですよ。

それから ちょっと げんきでした。
きっさてんへ ははと いきました。コーヒーを一杯 のみあした。やすみは とても たのしかったですよ。
次のの日コロンビアだいがくへいきました。それから たくさん しゅくだいおしました。わたしはイライラでした!

5 comments:

  1. I used the katakana word for New York, Long Island, Columbia, Grand Central Station, and coffee because these are loan words from English. I also used the onomatopoeia, ”ワンワン” for describing the sound a dog makes, as well as "ムシャムシャ" for describing the sound chewing makes. I used these because it had the effect of adding more feeling to the story, and helps to make a more vivid picture of the events of the story.
    I also used the word "ラーメン” in Katakana even though it is a Chinese word because it is becoming less common to write this word in Kanji since it is becoming such a commonplace word in other cultures outside of Japan and China.
    I also used the Katakana spelling for イライラ because it conveys a sense of stress or frustration.

    ReplyDelete
  2. ざんねんですね。いま おげんきですか。

    しゃしんが すきです。いぬは きれいですね。:)タンさんのコートは あれですか。いぬが わかりましたか。わたしのねこ わたしのシャーツが すきです。いつも シャーツの うえに ねます。

    しつれですが、そのかんじが わかりません。「次のの日」は ひりがなで なんですか。どうも。

    「ステーシー*スプラウス」

    (That's too bad. Are you feeling healthy now?

    I like the photographs. The dog is pretty! Is that your coat there? Does the dog know it? My cats love my shirts. They're always sleeping on them.

    Excuse me, but I don't know that kanji. What is that in hiragana? Thanks.

    Stacy Sprouse)

    ReplyDelete
  3. ラメンのしゃっしんぐぁとてもいいです。いまはげんきですか。

    ReplyDelete
  4. In first sentence, it should be 金よう日 instead of 金よ日. In last sentence, you have 次のの日, but you should have only one "no". Also it should be しゅくだいをしました instead of "しゅくだいおしました".

    とてもおもしろいストリですね。いまはげんきですか。いぬはとてもかわいいですね。わたしはかわいいいぬがほしいです。

    ReplyDelete
  5. ステーシさん。このcommentは ありがとう ございます! 『次』は ひらがなで 『つぎの』ですよ。 はい、ジャッケトです。わたしのいぬも わたしの服が だいすきです。

    Jeongyoonさん ありがとう!はい、いま げんきです。

    Shinさん この correctionsは ありがとう ございます。They were very helpful!

    ReplyDelete