Saturday, December 3, 2011

Literary Work (final)

Short story: visiting home

山田さんは会社員です。そして じむしょで はたらきました。じむしょは グランドセントラルえきの ちかくに あります。山田さんは いつも いそがしいですから、かぞくに あいません。あまりげんきじゃありませんでしたから、はやく かえりました。うちへ かえりました。山田さんのまちは ニューヨークのロングアイランドです。ニューヨークからロングアイランドまで あまり とおくないです。あまりにぎやかじゃありません。山田さんは あそこに たくさん年 いましたが あまりすきじゃありません。とても ボーリングですよ。でんしゃで 二じかん ぐらい かかります。


山田さんは うちで おかあさんに あいました。いぬも うちに いました。しろいいぬです。そして とても ちいさいです。”ワンワン!” かわいいですね。


山田さんは もう げんきじゃ ありませんでしたから ウーロンちゃを のみました。あついラーメンも たべました。”ムシャムシャ!” とてもおいしかったですよ。


それから ちょっと げんきでした。
きっさてんへ おかあさんと いきました。コーヒーを一杯 のみあした。うちは あまり にぎやかじゃありませんが、とても たのしかったですよ。
次の日 ニューヨークへいきました。まいにち とても いそがしいですよ。イライラでした!
そして 山田さんは さびしいです。今 うちがすきですよ。これから かぞくに あいます。

4 comments:

  1. きれいですよ。having seen all these nice blogs with pictures, I really feel sad for mine doesn't have any visual touch to it! I also think you really made good use of the vocabulary and grammar we've learned so far.

    ReplyDelete
  2. 山田さんの生活輪あまりたのしくありませんですね。But New York is so fun (even Long Island :P), he should go out more! ラーメンはきれいです!The picture is making me hungry :D

    ReplyDelete
  3. えはきれいですね!I really liked how you incorporated pictures in your story, it adds a nice touch and emphasizes on certain aspects. (And having lived on Long Island, it's actually quite interesting there!)

    ReplyDelete
  4. I think that telling your story through different aspects of the main character's life was really creative. You talk about their life at work and their life at home and also incorporate the family and the dog. おもしろいですね。Vocabulary usage とgrammar usage はいいです!

    ReplyDelete